بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Artikel-artikel yang disiarkan di sini adalah sebagai rujukan dan simpanan peribadi pemilik blog ini. Kebanyakannya diambil daripada sumber-sumber yang dinyatakan. Segala pendapat dalam penulisan ini adalah pendapat penulis artikel yang sebenar. Jika ada kekeliruan tuanpunya blog ini menyarankan supaya bertanya kepada penulis asal. Semoga memberikan manfaat kepada pembaca.

Tuesday, June 26, 2012

Solat Malam




A079

Dan bangunlah pada sebahagian daripada waktu malam serta kerjakanlah "sembahyang tahajjud" padanya, sebagai sembahyang tambahan bagimu; semoga Tuhanmu membangkitkanmu dan menempatkanmu pada hari akhirat di tempat yang terpuji. (Al-Israa' 17:79

A016

Mereka merenggangkan diri dari tempat tidur, (sedikit sangat tidur, kerana mengerjakan sembahyang tahajjud dan amal-amal soleh); mereka sentiasa berdoa kepada Tuhan mereka dengan perasaan takut (akan kemurkaanNya) serta dengan perasaan ingin memperolehi lagi (keredaanNya); dan mereka selalu pula mendermakan sebahagian dari apa yang Kami beri kepada mereka.(As-Sajdah 32:16)




Jika dilakukan solat Tahajjud ini dengan cara istiqamah maka Allah s.w.t akan memberi 3 ganjaran;

1. Dapat lidah yang hikmah.

2. Diangkat kedarjat wali

3. Lepas dari kesakitan ketika sakaratul maut

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...