بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Artikel-artikel yang disiarkan di sini adalah sebagai rujukan dan simpanan peribadi pemilik blog ini. Kebanyakannya diambil daripada sumber-sumber yang dinyatakan. Segala pendapat dalam penulisan ini adalah pendapat penulis artikel yang sebenar. Jika ada kekeliruan tuanpunya blog ini menyarankan supaya bertanya kepada penulis asal. Semoga memberikan manfaat kepada pembaca.

Monday, June 18, 2012

Sheikh Fuad Kamaluddin - Isra' Mi'raj


Mukjizat yang besar yang tidak dikurniakan kepada nabi-nabi lain. Perkara yang mencarikkan adat. Manusia tak mampu melakukan perkara ini. W pun manusia menghimpunkan seluruh tenaga mereka tak mampu melakukan melalui langit demi langit hingga ke sidratul muntaha. Perkara ini wajib diimani.

Disebut oleh ulama' ahli sunnah wal jamah, ssghnya mukjizat yang dikurniakan kpd nabi Muhammad SAW sgt banyak semuanya hebat2 belaka.. antarannya kalamullah yg melemahkn manusia. Inilah satu2 mukjizat yg masih kekal hingga ke hari ini. Mukjizat2 lain telah berlalu. Dalam al-quran disebutkan ttg isra' dan mikraj. Dgn itu wp aqal kita tak dapat menerima kita wajib mempercayainya.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...