بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Artikel-artikel yang disiarkan di sini adalah sebagai rujukan dan simpanan peribadi pemilik blog ini. Kebanyakannya diambil daripada sumber-sumber yang dinyatakan. Segala pendapat dalam penulisan ini adalah pendapat penulis artikel yang sebenar. Jika ada kekeliruan tuanpunya blog ini menyarankan supaya bertanya kepada penulis asal. Semoga memberikan manfaat kepada pembaca.

Tuesday, December 27, 2011

Gunung Berapi Lokon Indonesia meletus, penduduk panik

Gunung Berapi Lokon Indonesia meletus, penduduk panik, sebelum ini pada 14 Julai 2011 gunung tersebut pernah meletus, klik sini


2011/12/27
JAKARTA: Satu daripada gunung berapi aktif Indonesia, Gunung Berapi Lokon meletus hari ini dan menghasilkan awan debu sehingga mengakibatkan penduduk kampung di sekitarnya panik.

Bagaimanapun, pakar gunung berapi negara itu, Farid Binja berkata, tiada arahan supaya penduduk kawasan sekitarnya meninggalkan kediaman dikeluarkan.

Beliau berkata, letusan pertama Gunung Berapi Lokon dikesan pada jam 3.07 pagi tadi (waktu tempatan), sebelum disusuli dua letusan kedua beberapa minit selepas itu. - AFP

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...