بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Artikel-artikel yang disiarkan di sini adalah sebagai rujukan dan simpanan peribadi pemilik blog ini. Kebanyakannya diambil daripada sumber-sumber yang dinyatakan. Segala pendapat dalam penulisan ini adalah pendapat penulis artikel yang sebenar. Jika ada kekeliruan tuanpunya blog ini menyarankan supaya bertanya kepada penulis asal. Semoga memberikan manfaat kepada pembaca.

Friday, July 27, 2012

Tazkirah Ramadhan 1433 H

Ketika nabi SAW menaiki tangga mimbar,
"Malaikat Jibril datang kepadaku dan berkata: "Kecewa dan rugilah ya Muhammad orang yang ketika namamu disebut dia tidak mengucapkan shalawat kepadamu". Lalu aku berkata : "Amin". "Rugi dan kecewalah ya Muhammad orang yang berkesempatan hidup bersama kedua orang tuanya tetapi dia tidak dimasukkan ke syurga". Aku berkata : "Amin". Jibril berkata lagi: "Rugi dan kecewalah orang yang berkesempatan hidup pada bulan Ramadhan, tetapi Allah tidak mengampuni dosa-dosanya". Lalu aku mengucapkan : "Amin". Hadis Riwayat Imam Ahmad



Banyakkan ke majlis Ilmu.. Banyakkan bertadarus..
Bazar Ramadhan.. fenomena baik daripada segi eknomi tapi kita kena hati-hati bila nak beli juadah
Makanan ada dua nilai yang mempengaruhi kita.. jika tak baik makanan itu menjadikan kita tak baik.
Ramadhan bulan jihad .. Ramadhan bulan turunnya al-Quran.. jangan anggap bulan Ramadhan melemahkan kita. Mari kembali  kepada Islam supaya semuanya selamat.
Mudah-mudahan dengan puasa, qiayamullail dan mujahadah serta muhasabah diri.. dan kita berjaya meningkatkan ketakwaan..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...